ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 英米評論
  3. 24

第2言語の語彙処理能力とリーディング力 : 単語認知と読書量・読解速度との関連を探って(岡田章子教授退任記念号)

https://stars.repo.nii.ac.jp/records/8553
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/8553
3bac3c5d-4dc5-42d8-aef6-672f5030b81f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006096899.pdf KJ00006096899.pdf (407.8 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-22
タイトル
タイトル 第2言語の語彙処理能力とリーディング力 : 単語認知と読書量・読解速度との関連を探って(岡田章子教授退任記念号)
言語 ja
タイトル
タイトル Lexical Processing and Reading in EFL : Relationship between Word Recognition Skills and Extensive Reading/Fast Reading (Special Issue Dedicated to Professor OKADA, Akiko)
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10208093
雑誌書誌ID
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ ISSN
関連識別子 09170200
言語 en
関連名称 ENGLISH REVIEW
著者 山科, 美和子

× 山科, 美和子

WEKO 12069

山科, 美和子

ja-Kana ヤマシナ, ミワコ

Search repository
釣井, 千恵

× 釣井, 千恵

WEKO 12070

釣井, 千恵

ja-Kana ツリイ, チエ

Search repository
Yamashina, Miwako

× Yamashina, Miwako

WEKO 12071

en Yamashina, Miwako

Search repository
Tsurii, Chie

× Tsurii, Chie

WEKO 12072

en Tsurii, Chie

Search repository
著者所属(日)
値 桃山学院大学兼任講師
著者所属(日)
値 桃山学院大学兼任講師
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to investigate how lexical processing skills relate to the reading ability of EFL learners. Our KAKEN research group (supported by a Grant-in-Aid for Scientific Research (C), No. 19520532, from 2007 to 2009) has developed the CELP Test, Computer-Based English Lexical Processing Test, to measure English learners' ability to process words. The results in the CELP Test provide us with data on accuracy (the number of correct answers), and processing speed (reaction times in seconds). The present study concerns the following questions : 1) Can the higher score in the CELP Test predict potential extensive readers ? 2) Will the score in the CELP Test improve through reading extensively ? 3) Do the learners who gained higher scores in the CELP test perform better in the fast reading task? Results may be summarized as follows : 1) There seemed to be no correlation between the pre-test score in the CELP Test and the number of words the subjects read. The higher score in the CELP Test could not predict potential extensive readers. 2) Comparing the pre-test score with the post-test score, there was not much gain in accuracy, but reaction times improved. The speed of lexical access was correlated with the number of words the subjects read. The results suggested that the more the subjects read, the more lexical access may improve. 3) We may be able to say that some learners with higher CELP Test scores might process sentences faster.
書誌情報 英米評論
en : ENGLISH REVIEW

号 24, p. 237-260, 発行日 2010-03-19
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 10
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00006096899
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09170200
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:33:35.089245
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3