ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 桃山学院大学社会学論集
  3. 42(2)

ニュージーランド・カンタベリー大学における障害学生支援サービス

https://stars.repo.nii.ac.jp/records/5947
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/5947
7e4ea8d5-189f-40aa-a5eb-c62da10f4602
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005093999.pdf KJ00005093999.pdf (1.4 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-21
タイトル
タイトル ニュージーランド・カンタベリー大学における障害学生支援サービス
言語 ja
タイトル
タイトル The Disability Resource Services at University of Canterbury, New Zealand
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 障害学生支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 就学支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 ニュージーランド
キーワード
主題Scheme Other
主題 カンタベリー大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Disability Resource Services
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 New Zealand
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 University of Canterbury
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00240577
雑誌書誌ID
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ ISSN
関連識別子 02876647
言語 en
関連名称 ST.ANDREW'S UNIVERSITY SOCIOLOGICAL REVIEW
著者 黒田, 隆之

× 黒田, 隆之

WEKO 9045

黒田, 隆之

ja-Kana クロダ, タカユキ

Search repository
Kuroda, Takayuki

× Kuroda, Takayuki

WEKO 9046

en Kuroda, Takayuki

Search repository
著者所属(日)
値 桃山学院大学社会学部
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This essay explains the learning support services for students with disabilities at University of Canterbury in New Zealand and their good practices which we can learn from. Firstly, the current situation of learning support services at universities in Japan is briefly mentioned. Secondly, the government's policy on students with disabilities in tertiary education in New Zealand and the Disability Resource Service(DRS)at the University of Canterbury are explained. New Zealand has a set of guidelines called the "New Zealand Code of Practice for an Inclusive Tertiary Education Environment for Students with Impairments". It was developed by Achieve which is a national network established to ensure equal opportunity and access to post-secondary education and training for people with impairments. Under the code, the DRS provide services to their students. Thirdly, services supplied by the DRS, including note-taking, reading, sign language interpreting, laboratory and research assistance, are defined. Finally, the conclusion focuses on three important points in their practice: Their policy and network, professional support by professional people, and co-operation with groups and organizations which provide services outside the university. I hope this essay can contribute to the development of learning support in Japanese universities.
書誌情報 桃山学院大学社会学論集
en : ST. ANDREW'S UNIVERSITY SOCIOLOGICAL REVIEW

巻 42, 号 2, p. 1-20, 発行日 2009-01-20
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 1
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00005093999
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02876647
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:16:40.745977
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3