WEKO3
アイテム
ニュージーランド・カンタベリー大学における障害学生支援サービス
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/5947
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/59477e4ea8d5-189f-40aa-a5eb-c62da10f4602
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ニュージーランド・カンタベリー大学における障害学生支援サービス | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Disability Resource Services at University of Canterbury, New Zealand | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 障害学生支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 就学支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ニュージーランド | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | カンタベリー大学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Disability Resource Services | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning support | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | New Zealand | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | University of Canterbury | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00240577 | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | ISSN | |||||
関連識別子 | 02876647 | |||||
言語 | en | |||||
関連名称 | ST.ANDREW'S UNIVERSITY SOCIOLOGICAL REVIEW | |||||
著者 |
黒田, 隆之
× 黒田, 隆之× Kuroda, Takayuki |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 桃山学院大学社会学部 | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This essay explains the learning support services for students with disabilities at University of Canterbury in New Zealand and their good practices which we can learn from. Firstly, the current situation of learning support services at universities in Japan is briefly mentioned. Secondly, the government's policy on students with disabilities in tertiary education in New Zealand and the Disability Resource Service(DRS)at the University of Canterbury are explained. New Zealand has a set of guidelines called the "New Zealand Code of Practice for an Inclusive Tertiary Education Environment for Students with Impairments". It was developed by Achieve which is a national network established to ensure equal opportunity and access to post-secondary education and training for people with impairments. Under the code, the DRS provide services to their students. Thirdly, services supplied by the DRS, including note-taking, reading, sign language interpreting, laboratory and research assistance, are defined. Finally, the conclusion focuses on three important points in their practice: Their policy and network, professional support by professional people, and co-operation with groups and organizations which provide services outside the university. I hope this essay can contribute to the development of learning support in Japanese universities. | |||||
書誌情報 |
桃山学院大学社会学論集 en : ST. ANDREW'S UNIVERSITY SOCIOLOGICAL REVIEW 巻 42, 号 2, p. 1-20, 発行日 2009-01-20 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 1 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00005093999 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876647 |