ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 英米評論
  3. 22

日本人英語学習者のリーディングプロセス : 眼球運動逆行データからその実像にせまる

https://stars.repo.nii.ac.jp/records/8538
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/8538
c3850b0e-a68b-41ce-b7b1-b13e85777fbf
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004844065.pdf KJ00004844065.pdf (512.6 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-22
タイトル
タイトル 日本人英語学習者のリーディングプロセス : 眼球運動逆行データからその実像にせまる
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Sentence Processing by Japanese EFL Learners : Analyzing Eye-Movement Regression Data
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10208093
雑誌書誌ID
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ ISSN
関連識別子 09170200
言語 en
関連名称 ENGLISH REVIEW
著者 釣井, 千恵

× 釣井, 千恵

WEKO 12040

釣井, 千恵

ja-Kana ツリイ, チエ

Search repository
山科, 美和子

× 山科, 美和子

WEKO 12041

山科, 美和子

ja-Kana ヤマシナ, ミワコ

Search repository
Tsurii, Chie

× Tsurii, Chie

WEKO 12042

en Tsurii, Chie

Search repository
Yamashina, Miwako

× Yamashina, Miwako

WEKO 12043

en Yamashina, Miwako

Search repository
著者所属(日)
値 桃山学院大学兼任講師
著者所属(日)
値 桃山学院大学兼任講師
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to show how EFL learners process written English sentences, using eye movement data recorded via an eye movement tracking system (EMR-8 manufactured by NAC Image Technology Inc.). This research focuses on eye fixations and regressions which occur while reading garden path sentences. In the experiment, participants' eye movements were monitored as they read 51 sentences, including 32 garden path or controlled sentences and 19 filler sentences, displayed on a screen in random order. In the current study, we selected eye movement data of ten participants randomly, and analyzed their fixation and eye regression patterns, pursuing their eye movement tracks shown on the table. The results of the regression analysis and implications for language teaching may be summarized as follows: 1. Japanese EFL learners process English written sentences using syntactic rules. They seem to refer to constituent units in a sentence. 2. A large body of research indicates that in order for EFL learners to utilize semantic factors, they must know almost all the words in a sentence. In this present study, it seems that we could find evidence for this idea. Inevitably, the importance of vocabulary knowledge was confirmed. 3. It seems to be clear that pragmatic information reduces garden path effect. Teaching materials should be provided in view of background knowledge of the learners and the context of those materials should be greatly considered. 4. Even intermediate or advanced learners have difficulty in processing sentences with particular structures. Explicit instructions and appropriately designed classroom activities are required according to developmental stages of the learners.
書誌情報 英米評論
en : ENGLISH REVIEW

号 22, p. 61-101, 発行日 2008-03-03
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 3
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004844065
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09170200
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:33:09.018111
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3