WEKO3
アイテム
EL SILENCIO EN LA COMUNICACIÓN JAPONESA COMO ASPECTO A CONSIDERAR EN LA ENSEÑANZA DEL ELE
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/9492
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/9492835e3aab-77b8-41bc-9b1f-57086e681126
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-02-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | EL SILENCIO EN LA COMUNICACIÓN JAPONESA COMO ASPECTO A CONSIDERAR EN LA ENSEÑANZA DEL ELE | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | EL SILENCIO EN LA COMUNICACIÓN JAPONESA COMO ASPECTO A CONSIDERAR EN LA ENSEÑANZA DEL ELE | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | spa | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Silence in communication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Nonverbal communication in Japan | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Spanish as a foreign language | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese communication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Paralinguistics | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
ÁLVAREZ PEREIRA, Abel
× ÁLVAREZ PEREIRA, Abel× |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Silence is perhaps one of the features that most markedly differentiates the so-called “Eastern” cultures, especially the Japanese culture, from the “Western” ones and, within these, the Hispanic culture, despite the great and varied socio-cultural differences it encompasses when establishing a communicative model. Being a participant in the teaching of a language implies, in addition to implementing effective methodology and pedagogical techniques that are most suitable in each educational context, but also assuming attitudes for a didactic dialogue that not only implies the attempt to understand the cognitive mechanisms or the learning styles of students, but also necessitates an understanding of and a respect for the social and educational culture of the students. This paper aims to highlight the various communicative functions of silences in Japanese communication and how to interpret these in order to create a functional educational framework in the context of classes of Spanish as a foreign language. |
|||||
書誌情報 |
ja : 人間文化研究 en : Journal of Humanities Research,St.Andrew's University 巻 16, p. 223-261, 発行日 2022-02-23 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 桃山学院大学総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21889031 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12704345 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |