ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 人間文化研究
  3. 1

Looping: Using Technology to Empower Autonomous Language Learners

https://stars.repo.nii.ac.jp/records/188
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/188
448c002b-f221-4472-b571-163b949c3f15
名前 / ファイル ライセンス アクション
Warren Warren DECKER (213.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-17
タイトル
タイトル Looping: Using Technology to Empower Autonomous Language Learners
タイトル
タイトル Looping: Using Technology to Empower Autonomous Language Learners
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 technology
キーワード
主題Scheme Other
主題 autonomy
キーワード
主題Scheme Other
主題 independent-study
キーワード
主題Scheme Other
主題 shadowing
キーワード
主題Scheme Other
主題 listening
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 technology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 autonomy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 independent-study
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 shadowing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 listening
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 DECKER, Warren

× DECKER, Warren

WEKO 336

DECKER, Warren

Search repository
DECKER, Warren

× DECKER, Warren

WEKO 337

en DECKER, Warren

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article describes a teaching technique called "looping" which utilizes technology to empower autonomous language learners by giving them a way to practice listening and pronunciation with materials of their choice at their own pace. Using the free audio-editing software Audacity, language learners record an audio resource then work with this recording in short 3-5 second audio loops by using the selection tool and the loop-play function. Learners listen to a single loop repeatedly until they are able to understand and write down what they hear. They use the same loop to practice pronunciation by shadowing the loop repeatedly until they are able to reproduce the words at the exact pace of the original recording. By understanding this language learning technique and the basic technological tools required to implement it, learners with access to a computer and an internet connection have a limitless supply of free self-study language resources. Furthermore, by actively engaging with technology to best suit their individual learning needs, students develop the skills to learn autonomously, and gain insight into their own learning process.
書誌情報 人間文化研究
en : Journal of humanities research St. Andrew's University

号 1, p. 83-95, 発行日 2014-11-28
出版者
出版者 桃山学院大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21889031
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12704345
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110009902923
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:43:40.621939
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3