ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 桃山学院大学人間科学
  3. 22

教室と寝室 : ドイツ学校物語論 1

https://stars.repo.nii.ac.jp/records/7475
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/7475
525a3aba-beb8-4043-9edd-0d2082ce8f6c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004279040.pdf KJ00004279040.pdf (1.9 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-22
タイトル
タイトル 教室と寝室 : ドイツ学校物語論 1
タイトル
タイトル Classroom and Bedroom : German School Stories at the Turn of the Century
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1020805X
著者 高田, 里惠子

× 高田, 里惠子

WEKO 10511

高田, 里惠子

ja-Kana タカダ, リエコ

Search repository
TAKADA, Rieko

× TAKADA, Rieko

WEKO 10512

en TAKADA, Rieko

Search repository
著者所属(日)
値 桃山学院大学文学部
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to analyze the structure and characteristics of school stories in Germany around 1900, and to examine how the crisis and anxiety of masculine bourgeois self-identity is represented in them. In this article we regard German school stories not only as stories of adolescent crisis, but also as an expression of the degeneration of the liberal educated middle class. We focus on Robert Musil's novel Confusions of Young Torle〓 (Die Verwirrungen des Zoglings Torle〓) (1906), which is set in a boarding school for children of the middle class social elite. What this novel describes bears some analogy with the baroquely complicated structure of the school building, an old mansion with many secret dens, hidden stairs, and doors. Teachers can control only in the sunlit classrooms, and don't know what students do in the dark, hidden places and bedrooms. Two of the senior class leaders, whom Musil called in 1937 "the dictator of the day in nucleo", rule in the dark, secret attic of the school. They undermine the moral assumptions of parents and teachers and cruelly dominate that teacherless world. My analysis attempts to show that what Musil's story prophesied was not just the inhumane orderliness of totalitarianism in the Third Reich, but its father- (or teacher-) less confusion.
書誌情報 桃山学院大学人間科学
en : HUMAN SCIENCES REVIEW, St. Andrew's University

号 22, p. 57-94, 発行日 2001-12-10
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 6
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004279040
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09170227
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:53:13.724197
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3