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アイテム
中学生の学校外教育利用は教育投資戦略か生活必需品か? : 親子ペアデータの分析から
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/9574
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/957454c49f31-d0fc-4418-b044-0201a393e05d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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中西 啓喜 (1.1 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-09-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中学生の学校外教育利用は教育投資戦略か生活必需品か? : 親子ペアデータの分析から | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Is Junior High School Studentsʼ Use of Shadow Education an Educational Investment Strategy or a Daily Necessity? : Analysis of Parent-child Pair Data | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学校外教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育投資戦略 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 子どもの貧困 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 親子ペアデータ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学校外教育バウチャー | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | shadow education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | educational strategy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | childhood poverty | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | parent-child pair data | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | out-of-school education vouchers | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
中西, 啓喜
× 中西, 啓喜× NAKANISHI, Hiroki |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Although the use of shadow education has been positioned as an educational investment strategy for children, mainly in the sociology of education, recent discussions of relative poverty and child poverty suggest that it is also a necessity for daily life. However, much of the previous research has discussed shadow education only in the context of educational investment strategies and poverty studies, respectively. In this paper, we analyze data from a questionnaire survey of parents with middle school children conducted in 2019 and matched with eighthgrade academic scores. The results revealed that(1)middle school studentsʼ use of shadow education is divided into two aspects: “educational investment strategy” and “necessities of life,” and(2)academic performance of children from families with poverty as a reason remains low. Having been able to present such evidence, this paper will have significance as a basic resource for examining the need for out-of-school education vouchers. |
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書誌情報 |
ja : 桃山学院大学社会学論集 en : ST.ANDREW'S UNIVERSITY SOCIOLOGICAL REVIEW 巻 56, 号 1, p. 1-15, 発行日 2022-09-28 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 桃山学院大学総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876647 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00240577 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |