ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 人間文化研究
  3. 16

Twitter Posts on English Language Learning in Japan : Attitudes Towards Neitibu (‘Native Speakers’)

https://stars.repo.nii.ac.jp/records/9484
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/9484
8cc6448f-6aff-4793-a893-29480ed4a58d
名前 / ファイル ライセンス アクション
本文01_TSURII 釣井 千恵 (227.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-02-03
タイトル
タイトル Twitter Posts on English Language Learning in Japan : Attitudes Towards Neitibu (‘Native Speakers’)
言語 ja
タイトル
タイトル Twitter Posts on English Language Learning in Japan : Attitudes Towards Neitibu (‘Native Speakers’)
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ideological nature of English (education)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 native-speakerism in ELT
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 qualitative research
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social media discourse
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-defeating attitude towards ‘native-speakers’
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 釣井, 千恵

× 釣井, 千恵

WEKO 398

ja 釣井, 千恵

ja-Kana ツリイ, チエ

Search repository
TURII, Chie

× TURII, Chie

WEKO 12831

en TURII, Chie

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 To critically explore the ideological nature of English and English learning/
teaching in Japan, this study, as part of a multifaceted project, explores how
attitudes towards English (or learning/teaching English) are displayed on the
social media platform Twitter. First, I examined the results of the thematic
analysis of Twitter discourse with an analytical viewpoint of native-speakerism,
illustrating the underlying assumptions and inconsistencies in attitudes towards
English learning. Then, I applied van Dijk’ s (2004) analytical framework and
explored the recreation of the power relationship between ‘native speakers’
and ‘non-native speakers’ in the social media discourse. This study argues that
hegemonic ideology is recreated by ‘ourselves’ by unintentionally applying
inverted ‘ideological squares’ . This study focuses on Japanese society as a
case study of learning English as a foreign language, revealing a self-defeating
attitude towards ‘native-speakers’ , which potentially reinforces their own
subjugation, in turn having implications for future studies in global contexts.
書誌情報 ja : 人間文化研究
en : Journal of Humanities Research,St.Andrew's University

巻 16, p. 1-38, 発行日 2022-02-23
出版者
出版者 桃山学院大学総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21889031
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12704345
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:12:22.861135
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3