ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 人間文化研究
  3. 16

学習者の英語学習における苦手意識の変化 : 多読データを用いた一考察

https://stars.repo.nii.ac.jp/records/9493
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/9493
91211340-efc0-48fa-9ba3-1bec80a9c963
名前 / ファイル ライセンス アクション
本文10_釣井千恵.pdf 釣井 千恵,吉田 恵子,斉藤 倫子,WAGNER Adrian (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-02-03
タイトル
タイトル 学習者の英語学習における苦手意識の変化 : 多読データを用いた一考察
言語 ja
タイトル
タイトル An Analysis of Changes in Learners’ Negative Attitudes to Reading Through Participation in an Extensive Reading Program
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 多読指導
キーワード
主題Scheme Other
主題 情意的要因
キーワード
主題Scheme Other
主題 第二言語習得
キーワード
主題Scheme Other
主題 統計分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 質問紙調査
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 釣井, 千恵

× 釣井, 千恵

WEKO 398

ja 釣井, 千恵

ja-Kana ツリイ, チエ

Search repository
吉田, 恵子

× 吉田, 恵子

WEKO 2906

ja 吉田, 恵子

ja-Kana ヨシダ, ケイコ

Search repository
斉藤, 倫子

× 斉藤, 倫子

WEKO 12720

ja 斉藤, 倫子

ja-Kana サイトウ, トモコ

Search repository
ワーグナー, エイドリアン

× ワーグナー, エイドリアン

WEKO 12529

ja-Kana ワーグナー, エイドリアン
ワーグナー, エイドリアン

Search repository
TURII, Chie

× TURII, Chie

WEKO 12840

en TURII, Chie

Search repository
YOSHIDA, Keiko

× YOSHIDA, Keiko

WEKO 12841

en YOSHIDA, Keiko

Search repository
SAITO, Tomoko

× SAITO, Tomoko

WEKO 12842

en SAITO, Tomoko

Search repository
WAGNER, Adrian

× WAGNER, Adrian

WEKO 12843

en WAGNER, Adrian

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research paper investigates whether participation in an extensive
reading program could cause reduction in negative attitudes towards
reading in English among first year university students at a university
in Japan. From 2017, extensive reading became a unified component
of compulsory English classes for all students in all faculties and
departments. Students were expected to complete 30,000 words worth
of reading( approximately 200 minutes) using graded readers over each
semester. There was a wide range of initial ability/motivation levels of
students, variation in class content across faculties etc., and 60,000 words
was not thought a sufficient amount to cause measurable change in the
actual English abilities of students such as accuracy, vocabulary and
language processing with a sufficient degree of reliability and validity.
Therefore, the researchers decided to focus on the emotional aspects
(affective factors) of the extensive reading program. Students were
asked to answer an identical questionnaire at three different times
regarding their attitudes to reading in English, at the beginning and end
of the first semester, and at the end of the second semester. The change
in responses over the three questionnaires indicated that over the
course of two semesters, negative attitudes towards reading in English
slightly decreased overall. Statistical analysis of the results indicates that
participating in an extensive reading program has the potential to lower
the affective filter of students who are reluctant to read in English, and
hopefully lead to positive attitudinal change towards English study in the
long term.
書誌情報 ja : 人間文化研究
en : Journal of Humanities Research,St.Andrew's University

巻 16, p. 263-295, 発行日 2022-02-23
出版者
出版者 桃山学院大学総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21889031
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12704345
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:12:08.383756
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3