ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 英米評論
  3. 28

インプット重視の文法指導(中井紀明教授退任記念号)

https://stars.repo.nii.ac.jp/records/132
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/132
8e43bf37-4f71-4819-b889-d0237e3af0aa
名前 / ファイル ライセンス アクション
島田勝正.pdf 島田勝正 (288.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-17
タイトル
タイトル インプット重視の文法指導(中井紀明教授退任記念号)
タイトル
タイトル Input-based Grammar Instruction(Special Issue Dedicated to Professor NAKAI, Noriaki)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 文法指導
キーワード
主題Scheme Other
主題 インプット
キーワード
主題Scheme Other
主題 気づき
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 島田, 勝正

× 島田, 勝正

WEKO 247

島田, 勝正

ja-Kana シマダ, カツマサ

Search repository
SHIMADA, Katsumasa

× SHIMADA, Katsumasa

WEKO 248

en SHIMADA, Katsumasa

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In second language classrooms, some teachers are likely to have their students produce the newly learned target structures immediately after introducing the items. It seems that there is a mismatch between how teachers teach and how students learn a second language. The purpose of this paper is to examine how a second language is learned, and to discuss how teachers should teach grammar on the basis of the second language acquisition (SLA) process. In the SLA process, input comes first and then output; therefore, learners should not be required to produce the new target structures as soon as they are introduced. Input-based, as opposed to output-based, grammar instruction can be divided into exposure-based and response-based instruction. Exposure-based instruction can be further classified into input enrichment and input enhancement. Total Physical Response and oral introduction are effective ways of enriching input. Frequent inputs cause learners to pay attention to the target structures. Using bold text, underlying and highlighting are ways of enhancing inputs so they are likely to be noticed. Structured input activities are good response-based ways of teaching grammar, which do not require learners to produce the target structure; instead, they involve a stimulus to which learners must make some kind of response. Principles of response-based instruction are discussed in comparison with traditional grammar teaching, using examples of relative pronoun, past tense, and passive voice.
書誌情報 英米評論
en : ENGLISH REVIEW

号 28, p. 37-52, 発行日 2014-03-18
出版者
出版者 桃山学院大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09170200
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10208093
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110009892126
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:34:21.914106
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3