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  1. 紀要論文
  2. 桃山学院大学総合研究所紀要
  3. 44(1)

インバウンド観光における 中国人旅行者の観光土産の購買行動 ー購買行動の変化とブランド認知についてー

https://stars.repo.nii.ac.jp/records/2000342
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/2000342
ccac6624-7861-4c55-ba9a-a7c0694ab0d6
名前 / ファイル ライセンス アクション
41_辻本法子.pdf 41_辻本法子.pdf (295 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-08-15
タイトル
タイトル インバウンド観光における 中国人旅行者の観光土産の購買行動 ー購買行動の変化とブランド認知についてー
言語 ja
タイトル
タイトル Purchasing Behavior of Chinese Tourists in Japan: Changes in Purchasing Behavior and Brand Awareness about Travel Souvenirs.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題 インバウンド観光・中国人旅行者・観光土産・購買行動・ブランド認知
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 辻本法子

× 辻本法子

ja 辻本法子

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著者(英)
姓名 TSUJIMOTO Noriko
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Japan has seen an increase in the number of foreign tourists over the years ; the number stood
at 24 million in 2016. In fiscal 2016, the number of inbound tourists increased by 71.5% on a
year-on-year basis. The travel consumption was valued at JPY3.75 trillion, which is primarily
attributable to tourists from China.
This study proposes a new viewpoint on the travel souvenir-related purchasing behavior of
Chinese tourists in Japan. The purchase of a travel souvenir is typically a one-time purchase by
a tourist during a visit to a location. To increase the sales of travel souvenirs, it is important to
promote repeat purchases. To ensure repeat purchases, it is necessary to create brand
awareness and increase brand accessibility, so that the tourist can easily recall the brand name
and place a repeat order even from his or her native place. This study focuses on the changes in
Chinese tourists’ purchasing behavior and brand awareness, and makes a comparison between
the periods 2016 and 2013/ 2014.
The study noted the following.
(1) Visits by Chinese middle-class tourists increased in 2016.
(2) The number of first-time visitors to Japan increased, and these visitors visited less places
compared to those who are visiting again.
(3) As for the person with multiple visit-to-Japan experiences, brand awareness may increase.
言語 en
書誌情報 ja : 桃山学院大学総合研究所紀要

巻 44, 号 1, p. 41-55
出版者
出版者 桃山学院大学総合研究所
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346048X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11337282
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Ver.1 2023-08-15 06:59:10.776716
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