ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 桃山学院大学社会学論集
  3. 46(2)

障がいのある子どもに対するスクールソーシャルワークの役割と課題

https://stars.repo.nii.ac.jp/records/474
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/474
c012287c-1f53-4259-b2fd-0707eaa309f2
名前 / ファイル ライセンス アクション
p075-095_安原.pdf 安原佳子 (399.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-21
タイトル
タイトル 障がいのある子どもに対するスクールソーシャルワークの役割と課題
タイトル
タイトル School Social Work for Students with Special Needs in Japan
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 スクールソーシャルワーク
キーワード
主題Scheme Other
主題 障がいのある子ども
キーワード
主題Scheme Other
主題 特別支援教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 インクルージョン
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 school social work
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 children with special needs
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 special needs education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inclusion
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 安原, 佳子

× 安原, 佳子

WEKO 761

安原, 佳子

ja-Kana ヤスハラ, ヨシコ

Search repository
YASUHARA, Yoshiko

× YASUHARA, Yoshiko

WEKO 762

en YASUHARA, Yoshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 School social workers in Japan face a variety of challenges providing services for children and their families. In Japan, the service began nationwide in 2008 through the encouragement of the Japanese Ministry of Education, Culture, Sports and Technology. This study examines specific cases to identify problems school social work faces in Japan today. A body of research on school social work in Japan has gradually accumulated yet; little has been done within the area of education for children with special needs. Some physically and mentally challenged children experience abuse at home. Others are victims of school bullying, and eventually refuse to attend school or even engage in criminal behavior, as would children without disabilities. Research indicates that children with special needs tend to receive educational support only when social workers actually need to intervene. In order to reduce disadvantages of children with special needs, teachers and school social workers need to communicate and cooperate when providing the necessary support for their needs. School social workers should not only inform education professionals about educational needs, but also identify and solve problems special needs children face in their home and other social environments.
書誌情報 桃山学院大学社会学論集
en : St. Andrew's University sociological review

巻 46, 号 2, p. 75-95, 発行日 2012-12-21
出版者
出版者 桃山学院大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02876647
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00240577
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110009899507
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:39:54.488593
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3