WEKO3
アイテム
ガクセイ ニヨル ジュギョウ ヒョウカ 3 カモク ブンルイ ガクネン シュッセキ ジョウキョウ ニヨル ケッカ ノ ソウイ
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/5881
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/58818fcc38bb-e9fb-40f4-809c-3436b152ef35
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000155037.pdf (365.2 kB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学生による授業評価(III) : 科目分類,学年,出席状況による結果の相違 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | Student Evaluations of Teaching (III) : Different Results Depending on Course Category, Grade, and Attendance Rate | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学生による授業評価,評価結果の相違,結果の解釈,影響要因,結果の公表 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Student evaluations of teaching, Differences in evaluation results,Interpretation of results, Factors affecting,Announcement of results | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00240577 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | ガクセイ ニヨル ジュギョウ ヒョウカ 3 カモク ブンルイ ガクネン シュッセキ ジョウキョウ ニヨル ケッカ ノ ソウイ | |||||
著者 |
冷水, 啓子
× 冷水, 啓子× Shimizu, Keiko |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 桃山学院大学社会学部 | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study was designed to analyze the results of student evaluations of teaching in two classes offered at this university : a non-credit teacher-training course (Educational Psychology) and an elective, general-education course (Psychology) in the spring term of the academic year 2002. The questionnaire, including twelve items, was developed by the Faculty of Sociology and has been used since 1998. Statistical analysis revealed several variables affecting student evaluations of teaching in these classes including course category, grade, and attendance rate. The study demonstrated that there was a significant difference in the evaluative scores between Educational Psychology and Psychology. Statistical analysis revealed that the mean scores in almost all evaluation items in the Educational Psychology class were significantly higher than in the Psychology class. Additionally, most evaluative scores in the Psychology class improved significantly with both higher grades and attendance rates. These findings could be an informative guide to the appropriate way to apply the results of student evaluations of teaching and to improve teaching methods in the future. | |||||
書誌情報 |
桃山学院大学社会学論集 en : ST. ANDREW'S UNIVERSITY SOCIOLOGICAL REVIEW 巻 36, 号 2, p. 125-152, 発行日 2003-02-20 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 5 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00000155037 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876647 |