ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 人間文化研究
  3. 6

発達障害児のためのパソコンによる概念学習(Ⅰ): 学習プログラムの開発および予備調査の結果

https://stars.repo.nii.ac.jp/records/8804
https://stars.repo.nii.ac.jp/records/8804
ab90f2bf-bc6c-4eee-99e7-18b8c5aa7002
名前 / ファイル ライセンス アクション
05_冷水啓子・冷水來生.pdf 冷水啓子・冷水來生 (406.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-24
タイトル
タイトル 発達障害児のためのパソコンによる概念学習(Ⅰ): 学習プログラムの開発および予備調査の結果
タイトル
タイトル Concept Learning Using Personal Computersfor Children with Developmental Disabilities ( I ) : Development of Learning Programsand Results of Preliminary Investigations
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 発達障害児
キーワード
主題Scheme Other
主題 概念学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 カテゴリ化
キーワード
主題Scheme Other
主題 タブレット
キーワード
主題Scheme Other
主題 パソコン
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 children with developmental disorders
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 concept learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 categorization
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 tablet PCs
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 冷水, 啓子

× 冷水, 啓子

WEKO 2662

冷水, 啓子

ja-Kana シミズ, ケイコ

Search repository
冷水, 來生

× 冷水, 來生

WEKO 12389

冷水, 來生

ja-Kana シミズ, ヨリオ

Search repository
Shimizu, Keiko

× Shimizu, Keiko

WEKO 2665

en Shimizu, Keiko

Search repository
SHIMIZ, Yorio

× SHIMIZ, Yorio

WEKO 12390

en SHIMIZ, Yorio

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper we report on our attempt to develop a PC-driven concept
learning and achievement evaluation system for children with low-functioning
developmental disorders. In particular, we review previous studies, and report
on the results of two preliminary investigations which we have carried out.
For the first preliminary investigation, a prototype PC program for measuring
and evaluating concept formation levels in children with Autism Spectrum
Disorder (ASD) was developed and carried out from October to November,
2007. Subsequently, a second preliminary investigation was conducted from
October to December 2014 on second and third graders (all boys) enrolled in
a School for Special Needs who were attending daycare after school.
The results of these investigations, together with earlier research results,
suggested the existence of categorization processes by semantic features in
the ASD children. In addition, their dependence on visual pathways and preference
for using equipment such as personal computers was confirmed.
The results of the latest investigation, conducted in 2015, are currently
being analyzed, and will be reported on in due course.
書誌情報 人間文化研究
en : Journal of Humanities Research St. Andrew's University

号 6, p. 5-26, 発行日 2017-03-10
出版者
出版者 桃山学院大学総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21889031
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12704345
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:29:02.588641
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3